Duunissa tilausten hallinta

Duunissa-palvelussa asiakas tekee tilauksen ja tilaukseen liittyvät muutokset itse palvelun pääkäyttätililtä. Tilauksia hallinnoidaan palvelun Tilaukset-sivulta. Tilauksia voi hallinnoida ainoastaan tilin omistava pääkäyttäjä. Lisäpääkäyttäjillä tai osastonvastaavilla ei ole pääsyä Tilaukset-sivulle. 

Laskutustietojen lisääminen 

Aktivoidaksesi Duunissa-tilauksen, tulee tilin alle ensimmäiseksi syöttää voimassa olevat laskutustiedot. Aloita laskutustietojen lisäys valitsemalla sivun alalaidasta Lisää

Laskutustiedot-sivulla voit valita laskutustavaksi sähköpostilaskun tai verkkolaskun. Valitse lisäksi laskutuksen yhteyshenkilö. Laskutuksen yhteyshenkilö voi olla myös lisäpääkäyttäjä. 

Voit antaa halutessasi myös Tilausnumeron. Tilausnumero on tilaajan omaa käyttöä varten varattu tilaus- tai viitenumero, jonka haluatte tulostuvan laskulle. 

Tilauksen aktivointi 

Kun laskutustiedot on lisätty onnistuneesti palveluun, voit aktivoida Duunissa-tilauksen. Valitse Tilaukset-sivulta haluamasi paketin kohdalta Aktivoi. Siirryt tämän jälkeen Tilauksen yhteenveto -sivulle, josta pääset vahvistamaan tilauksen.  

Mikäli tilillä on vielä kokeilujakso käynnissä, alkaa varsinainen tilauspaketti ja ensimmäinen laskutuskausi vasta kokeilujakson jälkeen. Jos kokeilujakso tai edellinen tilauksesi päättynyt, aktivoituu paketti välittömästi. 

Muutokset tilauspakettiin 

Tilaustenhallinnan kautta voit tehdä myös muutoksia voimassa olevaan Duunissa-tilaukseesi. Voit aktivoida henkilömäärältään suuremman tai pienemmän paketin koska tahansa. Jos aktivoit henkilömäärältään suuremman paketin, astuu uusi paketti voimaan välittömästi. Toimittaja voi tällöin laskuttaa myös pakettien välisen hintaeron käynnissä olevalta laskutuskaudelta. 

Jos vaihdat tilauspaketin henkilömäärältään pienempään, aktivoituu paketti seuraavan laskutuskauden yhteydessä. Huomioithan, että jos tilaukseen on tehty tulevaisuuteen kohdistuva muutos, ei uusia muutoksia tilaukseen pysty tekemään ennen muutoksen voimaantuloa. Tällaisessa tilanteessa voit olla yhteydessä myyntiin, joka auttaa asiassa eteenpäin. 

Tilauksen irtisanominen 

Duunissa-tilauksen voi irtisanoa Tilaukset-sivun Nykyinen tilauksesi -otsikon alta.  

Valitsemalla Irtisano tilaus, pääset irtisanomisen vahvistussivulle, josta voit päättää sopimuksen. Irtisanomiseen noudatetaan Lemonsoft Oyj:n sopimusehtojen mukaista irtisanomisaikaa. 

Mikäli kohtaat ongelmia tilausten hallinnassa, ole ensisijaisesti yhteydessä Duunissa-tukeen yhteisösivun tukipyynnön kautta: Lähetä pyyntö – Duunissa.fi (zendesk.com).